25 mars 2009

Utmärkelser

Jag blir jätteglad och smickrad när jag får veta att någon uppskattar det jag skriver här på bloggen eller tycker om foton jag postar. Efter att ha fått ett antal utmärkelser (det är lika roligt varje gång, tro inget annat) känns det som att det har gått inflation i alla awards. Jag blir minst lika glad när jag får feedback och uppmuntrande ord i kommentarerna. Fortsätt gärna så!

Uppdraget med utmärkelser är oftast att "skicka berömmet vidare" till andra bloggar som förgyller ens dag. Men hur ska jag kunna välja? Hela min lista över rekommenderade inlägg i marginalen är full av lysande stjärnor som förtjänar alla utmärkelser de kan få. "Hurra, vad ni är bra!" ropar jag till alla och envar. Ni vet vilka ni är. Keep up the good work! I övrigt visar jag min uppskattning genom att länka till inlägg som jag tycker är utöver det vanliga eller genom att berätta det i kommentaren hos bloggaren i fråga.

14 kommentarer:

  1. Jag tycker jättemycket om din blogg och bilderna du visar från dina resor. Intressant är faktiskt dina reseskilldringar som du skriver lite då och då :-)

    SvaraRadera
  2. Tack, Karin! Min tanke med det här inlägget är att jag föredrar det här sättet att ge och få feedback - istf utmärkelser som vandrar runt. Det är alltså inte ett fyndigt sätt att tigga om uppmärksamhet. Vill bara klargöra det. :)

    SvaraRadera
  3. Hejsan och tack för din kommentar. Ja, angående utmärkelser känner jag som du på den punkten. Vad jag saknar är motivet till varför man får den. Jag blir nog mer glad av de fina kommentarer jag får.
    Hade bra med dig:-)

    SvaraRadera
  4. Så sant så!
    Det började säkert som något positivt, men så är det med nätet, det sprids fort!

    SvaraRadera
  5. Ja, absolut! Tanken är fin. Jag tror ändå att en kommentar av det vanliga slaget är "mer genomtänkt" och på nåt vis blir det en annan känsla, mer "rakt på sak". Vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

    SvaraRadera
  6. Haha, jag vet, jag tycker de där utmärkelserna känns i princip lika upphetsande som kedjebrev, och har aldrig orkat skicka vidare.
    Men du får en liten utmärkelse av mig ändå, utan krav eller villkor!

    SvaraRadera
  7. Du är klok du Pumita. Jag börjar känna precis likadant. Visst är det kul med utmärkelser, men hellre fler kommentarer vid inläggen! Märker att hundratals tittar in, men bara två, tre kommentarer. Det är lite tråkigt. Vad tycker folk?
    Du har svar på din fråga häromdan hos mig nu ;-)

    SvaraRadera
  8. Du har en intressant blogg. Jag halkade in av en slump, och blev intresserad. Jag hade svårt att halka ut igen. Det var så mycket intressant att läsa och se. Jag har själv aldrig varit i Sydamerika. Men jag vet hur det är att bli besatt eller förtjust i ett land eller en värdsdel. Jag själv bor i Kina, världens mest märkliga och fantastiska land. Fast nu var jag subjektiv. Titta gärna också in på min blogg, där jag skriver om Kina.

    SvaraRadera
  9. SARA: Haha, jag måste vara helt bloggskadad för jag skyndade till dig för att kolla vad du har hittat på... Och blev jätteglad för att jag hittade mycket som var betydligt mer intressant än en utmärkelse pour moiii! ;)

    ERIK "SEMLAN": Visst är jag! ;) Om man vill ge beröm är det så lätt att bara skriva "jag gillar din blogg" eller vad som helst. Varför krångla till det?

    Jättekul att få se fler bilder från Sahara! Verkligen spännande!

    Tack, YANG, och välkommen till Pumans dotter! Det är helt OK att vara subjektiv. :) Själv har jag aldrig varit i Kina eller Asien öht men tanken lockar. Jag har kompisar som är "helfrälsta" och risken är stor att jag "fastnar" också om/när jag åker dit. Tack så mycket för tipset om din blogg! Det ska bli spännande att läsa den.

    SvaraRadera
  10. YANG förresten, för att kunna kommentera hos dig måste man bli medlem så jag hoppade över det. Din blogg är jätteintressant och jag besöker den gärna fler gånger.

    SvaraRadera
  11. Håller med fullkomligt! Nu var det ett tag sedan jag fick någon utmärkelse men jag känner så där varje gång, jättekul men inflationsartat. Kommentarer smäller högre. Och din blogg är jättefin!

    SvaraRadera
  12. Sedan jag började titt in på fotobloggar och hittade din blogg har jag också märkt att utöver alla dina fina bilder och intressanta inlägg tar du tid att kommentera. Jag har också blivit väldigt glad när du tittat in på min blogg och dessutom tagit tid att kommentera. Så du verkar lika fin som din blogg och dessutom som vi säger i Finland: Sulla on sana hallussa! =)

    SvaraRadera
  13. Kul att vi är fler som tycker likadant! Jag var lite tveksam till att posta detta inlägg eftersom det så lätt kan missförstås.

    P.S. Monica, du är mitt samvete och min guiding light (och då menar jag inte den amerikanska såpan!).

    SvaraRadera
  14. DAHLIA: Tack så mycket!
    Att kommentera hör till god ton, tycker jag. Och tro nu inte att jag kommenterar av pliktkänsla! ;D Att skriva några rader i kommentaren är inte konstigare än att man både pratar och lyssnar i normal muntlig kommunikation. Och vem orkar/vill hålla en monolog?

    SvaraRadera