11 augusti 2012

Tid och tankar

i min myshörna på Casa de Santos

11 kommentarer:

  1. Stället ser hel ok ut. Kan man bo så fint?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är frågan, haha. Lite ovant och otroligt lyxigt kändes det. :) De två lite större bilderna på andra raden är från "mitt rum" som hette Santa Apollonia (länk till booking.com under bilden). 409 kr för en natt, det är sanslöst billigt. En härlig frukost hade de ställt fram till mig i det supermysiga köket. Där fick jag husera alldeles själv i ottan och fixa nespresso innan jag skulle till morgonflyget.

      Radera
    2. Bra tips, men andra ord.

      Radera
    3. Ett av mina bästa. Läget är centralt och bra, nedanför Bairro Alto nära järnvägsstationen Cais do Sodré så omgivningen är inte den vackraste i stan (rätt slitet och så) men bara man kommer innanför dörren så har man glömt allt det. Det kändes "nästan som hemma" för att det är så litet. :) Enda gången jag träffade på andra som bodde där (grannarna i rummet bredvid) var när jag kom "hem" på kvällen så det var liksom aldrig kö till badrummet heller.

      Radera
    4. Fantastisk bild i all enkelhet. Rofylld, harmoni-utsöndrande.

      Radera
    5. Snyggt, bilden väcker nyfikenhet.

      Radera
    6. Det var mumma för skälen. Önskar att jag hade stannat fler nätter. :)

      Radera
  2. Ser ju väldigt fint och trevligt ut, och priset Du skriver är ju mer än överkomligt, om jag någon gång får förmånen att åka dir så skall jag ha detta nedskrivet. för jag vill åka dit!
    Du, bara för Du skrev detta om bilder på kantareller så har jag lagt in lite till, alltid retar det någon;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ang kantarellerna: Det var värst vad obstinat du har blivit. ;)

      Radera
  3. Jag som aldrig varit i Lissabon tycker det här tipset är toppen. Någon vacker dag ska jag väl lyckas och då är det gött att ha en utgångspunkt. Humant pris också. Tack, ser fram mot mera Portugal :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte varit i Lissabon? Det måste du åtgärda snarast möjligt... eller våren kanske är bästa tiden när jag tänker efter. Innan det blir för varmt. :)

      Radera