2 september 2012

Skyltsöndag - FYI

 
Om du kikar in hos Pumita en söndag och inte hittar någon skylt, misströsta inte! Här kommer vägledning till likasinnade. Listan nedan (alfabetisk ordning) består av bloggar som mer eller mindre regelbundet skyltar på söndagar. I särklass flitigast är Della men det finns fler som utmärker sig. Jag säger tack och bock till alla som har nappat på idén! Hojta gärna om jag har missat någon. Angående skylten ovan: med min närmast obefintliga portugisiska gissar jag mig till att butiken är tillfälligt stängd pga översvämning och hänvisar till en filial. Ledningen vädjar om förståelse.

Anesas bildblogg
Klimakteriehäxan
Kråkvinklar
Marmeladen
Rajsons - lite av varje
Småstadsblues i ord och bild
Susannes fotoblogg
Var Dag ett Äventyr



18 kommentarer:

  1. Vad är alternativet? Att vada i vatten upp till knäna när man letar efter fyndplaggen... Du såg väl att det var -50%? =)

    SvaraRadera
  2. -50% såg jag inte att det var men jag tackar för länken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassego! :) Rean syns lite svagt som spegling till höger.

      Radera
  3. Vill bara nämna att jag också hoppat på denna Skyltsöndag. Klart rolig idé Pumita!
    Mitt bidrag har inte portugisiska men väl arabiska, franska och engelska. :-)
    Roligt att det börjar bli en grupp, faktiskt bloggare jag själv brukar besöka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul! Ingen portugisiska?! Hur kan det komma sig? ;) För en språknörd som undertecknad går det bra med vilket språk som helst.

      Radera
  4. Stare Ströms senaste hittar du här. Synd att missa bara för att etikett saknas.

    SvaraRadera
  5. Aha..ok..jag förstår..men bara nästan..:)skyltsöndag..hmm kanske man borde..men trissen då..det är mycket nu..

    SvaraRadera
  6. Någon triss blev det inte, hoppar den idag... nu när jag har blitt gammal och gaggig. ;)

    SvaraRadera
  7. Meeen jag tycker om dig ändå..din lilla gaggiga tant :) hi hi..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så snällt av dig! ;) På med städrocken... Var är min käpp? Här ska det gnällas på dagens ungdom! ;)

      Radera
  8. Nu börjar jag fatta att det är läge att säga Grattis och Skål till Tantkatten! Om jag har fel får du nöja dig med ett skål.
    Svar: ironi tror jag och ser det som en uddig ganska elak satir över standardiserad fantasilöshet.
    Tack för länkar till skyltgänget, visste inte att det är så många men så är jag också barn i början, stort att få en egen länk :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skål och Tack! Om du har rätt eller fel beror väl närmast på hur du definierar Tantkatt men Skål är alltid rätt på årsdagen... eller vilken annan dag som helst! ;)

      Ahaa, det var ironi! Jag är alldeles för enkel och jordnära människa för att förstå det. Glömmer bort att läsa mellan raderna. =)

      Radera
  9. Så kul med länk till övriga skyltare! Och så grattis till något och skål kanske?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska inte bli någon vana men bara för att tala om att "vi finns". :)
      Tack! Och självklart Skål! Jag fyller år men berätta inte för någon... ;)

      Radera
  10. Det är ju tur att de talar om det i alla fall. Kliva in där och bli blöt liksom. Ingen höjdare.
    Kul att du gör lite reklam för gänget. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De hade klätt hela skyltfönstret med papper (på insidan) så det såg inte roligt ut alls... eller jo, lite komiskt faktiskt. Tur att man inte är så mycket för shopping.

      Här går jag och tjatar som en papegoja om att inga länkar behövs för det är ingen fotoutmaning och så gör jag så här! ;) Men bara för att ingen ska missa vad som pågår. Tyvärr är det ofta så numera att det ska länkas till höger och vänster men jag vill inte ta på mig samordnarrollen. Det betyder inte att jag inte vill länka till andra bloggar, det gör jag gärna när det passar mig. :)

      Radera
  11. Nu får jag ju verkligen skärpa till mej vad gäll skyltsöndag, är ju med på listan, det förpliktigar det;)
    GRATTIS på Födelsdagen förresten, hoppas Du firat ordentligt. (Som väl är så fyller vi ju bara en gång om året;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte att jag skulle sätta lite press på dig, haha. Nejdå, skojar bara. Det är helt frivilligt att delta. Men de kanske inte hade några skyltar i Dubrovnik. ;)

      Tack Annette! Mycket stillsamt firande, jag är ju inte 20 längre. ;)

      Radera