10 februari 2013

Fototriss - hårt


Kaklet är hårt...


på São Bento-stationen i Porto

26 kommentarer:

  1. Det här var vackert. Gillas Ps gillar även din bakgrund på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Portugisiskt kakel, bara älskar det! Läckra bilder av hårt material!

    SvaraRadera
  3. Kaklet är förvisso hårt, men så varma och vackra färger. Bilden blev inte hård! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt att ta kalla bilder i 30-graders värme. ;)

      Radera
  4. Så vackert. Vilken fin kakelkonst du visar upp. Tänk att ha så fina väggar omkring sig lite här och där! Något att bli glad över. Snyggt.

    SvaraRadera
  5. Hårt och vackert! Från en svunnen tid? Vem dekorerar så vackert idag? På en station? Någon?
    Riktigt riktig förresten ;)Tack o lov att du är du :) på riktigt!!

    SvaraRadera
  6. Mycket vackert och konstnärligt i Portugal som du sett... gillas riktigt mycket... vilka bilder du alltid visar... tycker om :)

    SvaraRadera
  7. Åh, så vackert! Tänk vad en hand kan skapa...!

    SvaraRadera
  8. Hårda men vackra dekorationer på den stationen.
    Jag höll mig på benen i går eftermiddag, men f-n vad halt det var i den väderleken.

    SvaraRadera
  9. Hej, en konstfull vacker och hård triss!

    SvaraRadera
  10. Snyggt kakel! Tyvärr besökte vi aldrig tågstationen där men till våren funderar vi på att åka hem genom Portugal igen. Kanske bra tips att kolla stationen då! Min man gillar dessutom tåg så det kan ju bli en höjdare!

    SvaraRadera
  11. Oj, så vacker tågstation! Gör inget om tåget är försenat. Det verkar finnas nog att titta på under väntetiden!

    SvaraRadera
  12. ÅH så vackert! Jag älskar såna här byggnader som lägger ner tid på kakel och målningar! Läste ett svar av dig att det var 30 grader varmt och fick mardrömmar! Men bilderna är magiska!

    Ha en härlig vecka!

    SvaraRadera
  13. Vad snyggt det är med den här typen av dekorationer. Gillar!

    SvaraRadera
  14. Här var det snyggt kaklat må jag säga. ..och hårt förstås men någon känsla av hårdhet infinner sig inte. Mjuka varma färger och väldigt vackert. En tågstation med klass och din tolking och fotografier likaså :-)

    SvaraRadera
  15. Så fantastiska väggar! Gillar mycket!

    SvaraRadera
  16. Fina bilder, och vilken vacker station!

    SvaraRadera
  17. Kakel är inte bara hårt, det gör sig fint på bild också. Trevligt att titta på medan man väntar :)

    SvaraRadera
  18. Glada, starka färger möter mig här, i så fullkomlig kontrast till dagens väder här. Visserligen några glada snöflingor dansande mot marken och kan egentligen inte ens klaga på färgerna. Naturen kan!

    Hoppas att du har det gott denna måndag!

    SvaraRadera
  19. Jag hade också tänkt kakel först - men vilken tur att jag slutade tänka! Åh, så gärna jag vill åka till Portugal! Lokfronten är sagolik, vilket sanslöst ljuvligt motiv på kakel!

    Kommer att tänka på när mina föräldrar åkte till Portugal för länge sedan och jag önskade att de skulle köpa hem lite kakelplattor. Det gjorde de också. Jag fick en hög exklusiva, handgjorda och urfula små plattor (som nu sitter i tvättstugan) och brorsan, som inget önskat sig, fick fyra stora vackra plattor som tillsammans bildade en enhet ...
    Tror bestämt att jag tvingar gubben min att köra mig i (tom) bil ner till en kakelfabrik i Portugal någon gång, så att jag själv får välja!

    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2013/02/fototriss-hart.html

    psst varför har du ordverifiering? Det är så svårt att tyda :-P

    SvaraRadera
  20. Hejdlöst läckert! Att vänta här i värmen omgiven av spännande ögongodis. Mmmm något helt annat än att vänta ute i kylan och snålblåsten i småstaden.

    SvaraRadera
  21. Fönster omgivna av kakel ser jag och alls inte hårda kakelplattor. :)

    SvaraRadera
  22. Tack för tvitt-kommentaren! Den är så kul så nu kan jag inte rätta rubriken ju ;)

    SvaraRadera
  23. vad fint :)

    min triss är av en helt annorlunda tolkning :) http://vicktoriamurawska.blogspot.se/2013/02/fototriss-hart.html

    SvaraRadera
  24. Vilken vacker tågstation!

    SvaraRadera