18 februari 2013

Slagen med häpnad


Inte lätt att se vad bilden föreställer men jag minns känslan som om det var igår: ren och skär lycka. Jag åkte till Mexiko i början av mars och var efter en lång vinter mer eller mindre svältfödd på allt vad grönska heter. Första morgonen i Mérida när jag kliver ut genom hotellporten får jag syn på en jätteormbunke (den kanske heter något helt annat men who cares), stannar upp och bara stirrar: Den är grön! När jag har hämtat mig plockar jag upp kameran och tar ett kort på underverket. Höjda ögonbryn och häpna leenden passerar. Det bjuder jag gärna på.

14 kommentarer:

  1. Tack för att vi får njut av ditt ögonblick - lite i andra hand :) Vilken härlig grönska!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite. Jag kikade ner i byrålådan och fick syn på bilden. Det har varit så grått så länge att jag behövde ngt uppiggande. Och kan jag glädja fler är det bara fint förstås. :)

      Radera
  2. HÄRLIGT!!!!! Å, vad jag längtar efter grönt!!! Och FÄRG överhuvudtaget...just nu är ju allt bara vitt, grått, svart...(Lite värme vore inte dumt heller)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli kallare hörde jag nyss... men det blir iaf sol. :)

      Radera
  3. Den ormbunken ser jättestor ut och grön. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är hjuuudz! Och underbart grön. :)

      Radera
  4. Förstår di och din häpnad. Å vilken tur att du delar med dig av både ormbunken och alla dessa fina stycken blå himmel som skymtar genom bladen. Tack Pumita!
    Det är ju mars snart så du kanske flyr landet - vårt alltså, detta avlånga, kalla, gråa och snöiga Sverige - för att sticka till varmare och grönare breddgrader...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vassego! Ljus har vi inte fått för mycket av... men solen är på väg om prognosen stämmer. :)
      Resa? I wish, det blir ingen i mars iaf så det är bara att bita ihop. :/

      Radera
  5. Men visst är det en sådan där "rör-mig-ej" eller vad den kan heta? Bladen viker sig när man rör dem. Minns inte alls vad den heter på riktigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den får heta vad den vill bara den är grön. ;)

      Radera
  6. Ja men titta vilken grön överraskning....anade väl att du kunde trolla.
    Dig kan man lita på!!!

    SvaraRadera
  7. Oh, hoppet väcks till liv, det finns en färg som heter grön, kanske vi får se lite av den till midsommar;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte att du kunde behöva lite färg... det var inte alltför muntert hos dig sist när jag tittade in. :)

      Radera