31 januari 2014

Veckans textade (skylt-)fönster

Sassa, du har visserligen klippkort till Italien men OM du skulle drabbas av tillfällig sinnesförvirrig så ska du veta att PUMITA kan hjälpa dig att hitta rätt. En omväg via Rosario skadar väl inte. Du kan ju spanska, ¿cierto? *jeje*

Och när jag ändå är i farten klämmer jag in bilden till veckans fönstertema. Om Susanne är ute efter handskrivet får jag väl stå där med skammen... eller nej förresten, jag skäms inte. Varför skulle jag? Jag har ju dessutom dubbelkollat med synonymer.se (som jag brukar) och där står det att texta betyder: 1. skriva för hand, skriva, pränta 2. artikulera tydligt, uttala 3. förse med text. Sådetså! Det bidde ett dubbelinlägg igen... för det celebra besöket har kommit tillbaka och låter sig inte ignoreras. Hur skulle det se ut?! Trevlig helg, gott folk!

Förresten... när jag tänker efter... jag har visst ett textat fönster i byrålådan. Här kommer det.

  RÖR INTE    MYCKET ÖMTÅLIG   VI SER ER
 En veteranbil utanför en butik i Colonia del Sacramento, Uruguay

23 kommentarer:

  1. Första bilden verkar vara lite som landet Narnia och garderoben, fast här går man in genom ett fönster och hamnar i Italien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån dörr skulle jag vilja ha. Tänk att få slippa alla långa flygresor. :)

      Radera
  2. Ha ha, hoppas den nedre skylten avskräcker folk för att göra något fult mot veteranbilen!
    Ha en trevlig helg du med!

    SvaraRadera
  3. Det fönstret blev lite annorlunda, men handtextat var det. Snyggt!

    SvaraRadera
  4. Oj skulle det vara handskrivet???? Häftigt med landsskylt på takvägg :)
    http://foto.rudenius.se/?p=2598

    SvaraRadera
  5. Tack jag tar det första så jag kommer till Italien...igen!

    SvaraRadera
  6. Handskrivet eller inte så är väl båda dina fönsterbilder textade.
    Vaddå handskrivet förresten !! Skulle det vara handskrivet får väl även jag stå ut med skammen. Nähej du, ingen skam här heller för nu har även jag kollat synonymer.se. Ofta min räddning i nöden ;-) Fast ärligt talat kollade jag inte. Litar ju på dig Pumita.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är bara jag som har ett annat tänk... för mig är textat handskrivet. Inte säger jag att jag textar om jag skriver på datorn eller mobilen. Jo, på mobilen kan jag göra det om jag pratar engelska. Texting liksom men inte annars. Hursomhelst, vi skäms inte. Det är bortkastat. ;)

      Radera
  7. Tack Pumita att du - precis som jag i de flesta fall - konsulterade bästa kompisen synonymer.se. Nu hade du ju både och, men Linnéa var ju rädd för att hon missade det där med "textat" från hand.
    Å jag känner mi ikväll ungefär som veteranbilen om man säger så;-)
    Ha en fin helg med ditt celebra besök. Hoppas besöket gillar snöstorm, is och halka;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oavsett väder, det är bara att gilla läget. Som idag.

      Radera
  8. Tänk att den skylten förstår jag....fastän det är evigheter sedan jag läste spanska!

    SvaraRadera
  9. Bra exempel på olika tolkningar av veckans tema. Tack och lov är ju Susanne inte så sträng med tolkningarna. Själv garderade jag med tre bilder.
    Veteranbilden...förlåt, veteranbilen gillade jag bäst!

    SvaraRadera
  10. De har tydligen allt i Rosario, t.o.m. ett helt Italien. :)

    Och nej, inte är textat bara handskrivet så båda dina bidrag är klart godkända (fast jag gillar ju den handskrivna skylten bäst förstås). Själv hade jag minsann inget handskrivet bidrag inte.

    Och så antar jag att det här också är din skylt som egentligen inte kommer förrän på söndagar. Ska se om jag hittar någon till i morgon. Har lite brådis med mina deltidsstudier just nu.

    SvaraRadera
  11. Vilken fin kombination av teman! Italien i Argentina- ja varför inte? Jag har Afrika på andra sidan gatan. Det kanske jag kan få användning för någon gång. Oavsett vad du gör, så kommer inte min skylt förrän i morgon! Ha det så trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästgårds till Afrika, det är häftigt! Vill jag gärna se.
      Bra att nån håller på reglerna när det inte är ngn ordning på Pumita. ;)

      Radera
  12. Trevligt att få tydliga instruktioner om var Italien begínner sig... Och bilen känns lite andlig, som att Gud ser dig... Fina tolkningar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte mest på Storebror. ;)

      Radera
  13. Ja, här kan man inte gå vilse ... fast det kanske behövs några pilar till innan man är i Italien. Och skylten i veteranbilen var kanske befogad, kanske många som ville känna på den.

    SvaraRadera
  14. Sällan man lägger till "vi ser er" på diverse varningsskyltar. Undrar om det har någon reell effekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt det för bilen står utanför en butik med cafébord på trottoaren. Sedan vet jag förstås inte hur snabbt de rusar ut om de har kunder...

      Radera
  15. Ha ha! Den bilen vill man inte åka i. Italienskylten är ju också så bra :)

    SvaraRadera
  16. Visst är det text på båda dina fönsterbilder, även om den nedersta känns mer handtextad. Fast det där om att "vi ser er" tror jag inte riktigt på. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vågade inte testa... om bilskylten håller vad den lovar alltså.

      Radera