28 september 2014

Skyltsöndag - livet är nu

25 kommentarer:

  1. Sanningen ska basuneras ut över världen - om inte med röster så med stora bokstäver!

    SvaraRadera
  2. Ja, så är det.
    Har bild från en betydligt nordligare plats idag förstås: http://vardagettaventyr.blogspot.se/2014/09/skyltsondag_28.html

    SvaraRadera
  3. Så sant som det är sagt! Ta vara på livet i dagen, i morgon kan det vara för sent! Men det vet du ju redan så det var inget nytt.

    SvaraRadera
  4. Just det !! När annars...?

    SvaraRadera
  5. Bra att det står så stort och tydligt på väggen! Ingen risk att man glömmer denna sanning:-)

    SvaraRadera
  6. Ja, och det gäller att ta chansen att leva nu! :-) Som kontrast kommer en dyster skylt från Arktis. Du kan väl tyda uppmaningen på den?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr kan jag inte bistå med facit, men att det är slagord kan vi väl utgå från!

      Radera
    2. Japp, det var ingen tvekan om det. Nu har jag löst det som jag berättade hos dig. :)

      Radera
    3. Snyggt jobbat! Och när du säger det så kommer jag ihåg att någon översatte det just så.

      Radera
  7. Jag tyckte att den här texten passade ovanligt bra idag, med tanke på att många bär på tunga minnen.

    SvaraRadera
  8. Bra att påminnas om emellanåt!

    SvaraRadera
  9. Ja den texten borde jag ta till mig, för jag har blivit dålig på att blogga. Har tappat sugen lite och börjar bli väldans pedantisk när det gäller mina bilder, inga duger att lägga upp trots att jag precis köpt en nya kamera... Får hoppas det släpper, lägger i alla fall upp bilder på instagram, men där finns väl inte du? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går upp och ner, med bloggeriet alltså, sånt är livet. Nej, jag finns inte på Insta. :) Behöver snarare minska än öka min cybernärvaro. ;) Ha det gott!

      Radera
    2. Grattis till nya kameran! :)

      Radera
  10. Skyltsöndag 5 oktober - förra veckan hann jag väl aldrig med - nu får vi se om du har nån skylt för denna vecka?! Min finns här http://klimakteriehaxan.blogspot.se/2014/10/ger-du-dricks-pa-en-skyltsondag.html

    SvaraRadera
  11. Så sant som det är sagt!

    SvaraRadera
  12. Hallå där !! Tiden är ju nu men var är du ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Halloj! Jag är i nuet. ;) Det kommer ett inlägg i helgen, det tror jag. Ha det gott så länge!

      Radera
  13. Hej Pumita, jag kommer ju ihåg att du också tycker om att resa och har varit till så många platser.
    Så många erfarenheter man få och härliga äventyr, eller hur. Min resa går den här gången till Laos/Kambodja, det är en tjejresa och med mej blir en tjej som jag blev kompis med på min Nepalresa.

    Ha en fin vecka. // Lissen

    Ps har du någon resa planerad? Ds

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej! Visst är det berikande att se världen. Man skaffar sig nya vänner och nya erfarenheter. Spännande med en Nepal-resa! Antar att kameran ska med och att den går varm... Önskar dig en finfin resa!
      P.S. Nej, inte just nu. Vi får se lite längre fram. Planerar inte på så lång sikt, på gott och ont. :)

      Radera
  14. Pumita, nu läste du fort ;-) , jag ska till Laos/Kambodja. Du har rätt i att det blir många nya erfarenheter och nya vänner

    Ha en fin vecka. // Lissen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde jag? Usch då, det händer mig ibland. *skäms*
      Nu ska jag kila till dig och kolla vad jag har hittat på för dumheter.

      Radera